diumenge, 15 de desembre del 2013

Recitem poesia

Fa dues setmanes el Josep Maria, professor de COED, ens va proposar una activitat que consistia llegir una poesia, escollida per nosaltres, davant de tota la classe. La poesia que jo vaig escollir va ser Brida de Maria Mercè Marçal. La vaig escollir perquè anteriorment ja l'havia treballat i m'havia agradat pel context i el que volia expressar la seva autora.

 BRIDA

A la fira dels Folls

jo hi aniria.
Vindria qui sap d’on
-i ningú no ho sabria-
amb els llavis oscats
de molta vida,

traginer de cançons
en cavall sense brida.

Quin esquer se m’arrapa
a la geniva?
Amor, estel amarg
a la deriva,
em fa senyals: jo vaig
per l’altra riba,

traginer de cançons
en cavall sense brida.

Cadenes són presons
i jo en fugia
pel call dels bandolers
a trenc de dia.
a la fira dels Folls
jo hi aniria

traginer de cançons
en cavall sense brida.
En aquest poema Maria Mercè Marçal parla de la llibertat, ella és una dona empresonada, per això parla de les brides, de les cadenes i dels esquers. Però ella vol ser lliure.

Abans de llegir el meu poema va sortir el meu company Carlos que també va llegir un poema de Maria Mercè Marçal en què parlava sobre la llibertat de les dones. Per això penso que la vida d'aquesta autora va lligada ambla lluita de la llibertat de les dones.

Us deixo amb un vídeo on parla de la vida de l'autora i on podeu escoltar el poema




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada