dijous, 9 de gener del 2014

Copyright & Creative Commons

Copyright és una llicència que tu obtens si pagues una quantitat de diners. Serveix perquè la teva obra no pugui ser copiada ni modificada, només consultada. Els documents amb aquesta llicència estan protegits pels drets d'autors i si ho copies podrien arribar a multar-te

Creative commons és una llicència gratuïta amb la qual tu pots decidir si el teu document es pot copiar o no. Té diferents nivells de llicència. No tens tots els drets d'allò que has creat. Per posar-te la llicència només has d'anar a la pàgina web oficial i escollir el tipus de llicència que vols.

Va haver-hi un moment que vaig decidir que una d'aquestes dues llicencies seria la qual em poses en el meu blog. Clarament em vaig decidir per la llicència creative commons. Us deixo un vídeo i ara us explico per què.




Com intenta explicar aquest vídeo, copiar no és robar sinó tenir la mateixa informació que l'altre. M'he posat la llicència Creative Commons perquè tota la informació d'aquest bloc vull que sigui explicada, agafada, modificada i compartida per tothom. En la meva opinió no sé perquè es fan presentació, fotos o document si no es poden ni agafar, ni compartir, etc.

Compartir és viure! 


Si ens fixem en flickr hi ha una opció per agafar fotografies amb llicència creative commons. Si la fotografia té una llicència copyright no es deixarà agafar-la.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada