dijous, 9 de gener del 2014

Conceptualització de la naturalesa de l'aprenentatge amb ordinador. Benjamin Bloom

Veritablement aquesta és la segona manera. La primera conceptualització de la naturalesa de l'aprenentatge amb ordinador la vam veure amb les 4 metàfores de Charles Crook. Aquesta segona manera és la que ens aproxima a l'activitat intel·lectual que es desenvolupa a partir de les diferents tasques que podem fer amb l'ús de les TIC.

Com bé explica la Viquipèdia, la taxonomia de Bloom (Benjamin Bloom, 1956) és la llista d'habilitats i dels processos que podem trobar a les diferents tasques escolars. S'estructuren d'una forma jeràrquica, així que no s'assoliran les habilitats superiors fins no haver adquirit els processos inferiors. A l'any 1956 van fer aquesta primera piràmide:


by polikj

Podem veure les diferències entre les habilitats cognitives de Bloom formulades originalment i les formulades l'any 2000 en la imatge següent: 



by http://www.eduteka.org/imgbd/23/23-11/ImagBloom.jpg



Podem observar que existeixen bastats canvis i es nota un pas endavant. Com més amunt més complexa és l’habilitat.
Existeix un altre, la de 2008. A l'any 2008 es va proposar una nova revisió. Aquesta es va anomenar "Taxonomia de Bloom per a l'era Digital". La podem veure en aquest link: http://www.eduteka.org/TaxonomiaBloomCuadro.php3.

L'activitat proposada per acabar aquest bloc va ser aquesta: Un cop estudiades les diferents habilitats cognitives que es poden treballar utilitzant les TIC, cal que facis un repàs de TOTES les eines i recursos TIC's treballats al llarg del curs i, en na taula, indiquis quina habilitat cognitiva, segons la classificació de l'any 2008, és desenvolupa en cadascuna d'elles. Aquí teniu la meva taula:


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada